Unibet spelers ontvangen massaal email over sessielimieten

  • Geoffrey
  • 04/04/2025
Unibet email over sessielimieten

Heel wat (voormalige) spelers bij het populaire online casino Unibet keken vreemd op toen ze op 2 april een e-mail ontvingen van de kansspelaanbieder. Opmerkelijk is vooral dat de e-mail niet alleen werd ontvangen door huidige, actieve spelers. Op verschillende fora op het internet verschenen bijvoorbeeld ook meldingen van spelers die zichzelf reeds enige tijd in het Cruks-register hebben laten opnemen. Het is normaal uiteraard niet de bedoeling dat deze mensen nog een e-mail ontvangen van een online casino waar ze ooit bij geregistreerd waren.

Legale logo Unibet

Unibet Casino

Review 5 sterren

Wed €10, ontvang €50 free bets

REVIEW NAAR CASINO
Online casino logo ComeOn

Comeon!

Review 5 sterren

200 gratis spins of €40 live coupons

REVIEW NAAR CASINO

Hoe ziet de inhoud van de e-mail eruit?

In de e-mail die spelers van Unibet ontvingen stond te lezen dat er een wijziging zou zijn doorgevoerd met betrekking tot de zogenaamde sessielimiet. Het casino geeft in de mail aan dat een mogelijke (verdere) inperking van deze limiet onmiddellijk actief wordt. Wanneer er sprake is van een verhoging van de limiet zal deze slechts worden doorgevoerd na een periode van 7 dagen.

Er wordt door Unibet in de e-mail ook nog eens aangehaald dat spelers deze periode kunnen gebruiken om nog even grondig na te denken over de beslissing die ze hebben gemaakt. Finaal is er in de e-mail ook nog een verwijzing terug te vinden naar de ‘Verantwoord Spelen’ pagina op de website van het in Nederland legale online casino.

Wie heeft de e-mail van Unibet allemaal ontvangen?

Op zich is het natuurlijk helemaal niet zo vreemd dat er een e-mail wordt verzonden op het ogenblik dat er aanpassingen worden doorgevoerd aan de sessielimiet. Het probleem dat zich stelt is echter dat verschillende spelers die de e-mail ontvingen meteen aangaven helemaal geen wijziging te hebben doorgevoerd. Nog opmerkelijker is dat het hierbij niet alleen ging om nog steeds actieve spelers, maar ook om spelers die zich bijvoorbeeld inmiddels in het Cruks-register hebben laten opnemen. De kans is dan ook groot dat er bij het versturen van de mailing iets fout is gelopen bij Unibet… of toch niet?

Ook pop-upmelding op de website van het casino

Er blijkt een (waarschijnlijk) logische verklaring te zijn voor de e-mail die werd verzonden. Ook op 2 april verscheen er immers een pop-upmelding bij het openen van het Unibet casino. In deze pop-up stond te lezen dat Unibet een nieuwe sessielimiet van 8 uur per dag heeft ingesteld. Alle gebruikers die op dat moment beschikten over een sessielimiet van meer dan 8 uur hebben daarover een bericht ontvangen via e-mail. Ook staat in de pop-up aangegeven dat spelers automatisch na een periode van 2 uur zullen worden uitgelogd.

Met andere woorden, elke speler die een sessielimiet had van meer dan 8 uur op het ogenblik dat de wijziging werd doorgevoerd ontving hierover een bericht. Dit gezegd hebbende is het ook dan uiteraard nog steeds niet de bedoeling dat mensen deze ook ontvangen die zichzelf in het Cruks-register hadden laten opnemen. Dat zal dus wel degelijk een foutje zijn geweest…